woensdag 17 december 2014

Retro!

Alles wat vintage of retro (of vintage én retro?) is, is in. Dat merken we in de winkel, en dat merken we aan Wieke van Keulen :o) Zij heeft een nieuw ontwerp gemaakt, dat vanaf 1 januari wekelijks in stukjes op haar website verschijnt: de Retro Sampler.


Het is een Fair Isle sjaal die in het rond gebreid wordt, met heel veel kleurtjes Rowan Fine Tweed. Daar hadden we er al een boel van in de winkel, maar om het jullie makkelijk te maken, hebben we de rest van de kleuren bijbesteld. Als het goed is, arriveren die volgende week, dus ruim op tijd voor het begin van dit Brei-Mee-feest.


Meer informatie over Fair Isle breien vind je hier. Vooral het filmpje van Philosopher's Wool dat Wieke aanprijst is geweldig. Ook al spreek je geen woord Engels, of heb je geen enkele behoefte om zelf Fair Isle te gaan breien. Eén keer dat filmpje kijken en je bent voor de rest van de dag helemaal zen.


Nou? Heb ik jullie overtuigd om ook te gaan beginnen? Laat het even weten!

4 opmerkingen:

  1. Ik heb wel zin om mee te doen, maar ik heb ook mijn Kaffe-deken nog. Die schiet niet erg op zo. Maarja, ik zou ook de fair isle wel graag willen oefenen, daar is dit natuurlijk wel de uitgelezen kans voor. O o o o wat moet ik nou doen? (eerst maar eens even lekker op vakantie denk ik ;))
    Fijne feestdagen voor jullie!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op vakantie? Joepie! Veel plezier, en fijne dagen gewenst, Monique.

      Enne... Ik denk dat deze sjaal van Wieke makkelijker te verhappen is dan de deken van Kaffe Fassett. Die is natuurlijk prachtig, maar komt nooit af. Echt never nooit niet.

      Verwijderen
  2. Bedankt Annemarie, dat geeft de burger weer moed, haha! Jullie ook fijne dagen, en tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen