maandag 1 december 2014

Purl Bee

Hallo allemaal,

Sorry voor de radiostilte op dit blog... op onze Facebook-pagina is het levendiger, hoor! Hier is de link, voor als je die nog niet had: LINK

Op Facebook heb ik vorige week (of was het de week daarvoor?) een plaatje gezet van een prachtig mooie, en supersimpele gebreide omslagdoek. Deze, om precies te zijn:

Mooi, he? Het patroon (in het Engels geschreven) vond ik hier, maar eerlijk gezegd heb je dat patroon helemaal niet nodig. Je pakt namelijk 11 bolletjes garen in 11 verschillende kleuren. Dan zet je 109 steken op en brei je alle bolletjes in gerstekorrel steek op. Sinds ik deze foto op Facebook heb gezet, zijn er al aardig wat klanten geweest die met 11 bolletjes van het een of ander de winkel verlieten om zelf aan de slag te gaan. Het garen bij uitstek is Annell Malmedy (waar we heel errug veel kleuren van hebben), maar er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden. Op Ravelry vond ik deze mooi maaksels:

Met Tweed:

Of Stonewashed van Scheepjes:

Eentje in herfsttinten in plaats van roze/blauw zoals het voorbeeld:

Of mijn persoonlijke favoriet: felle kleuren a la regenboog:

Wat een verschil maakt het wat voor garen en kleuren je gebruikt, he? Ik ga snel iets afmaken, dan mag ik er ook aan één beginnen :o)

2 opmerkingen:

  1. Leuk al dat enthousiasme! !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ze zijn erg mooi, wat kleur al niet kan doen he! De Malmedy werkt erg fijn, weet ik nu uit ervaring!
    Groetjes Monique