dinsdag 23 december 2014

Fijne fijne Tweed

Alle Rowan Fine Tweed wolletjes voor de Retro Sampler van Wieke zijn binnen!!! Nou ja.. behalve eentje, maar een vogeltje fluisterde mij in dat je die kleur voor de eerste week niet nodig hebt. (En voor week 2 en week 3 ook niet. Ssssst…)

Wil je meedoen aan de Retro Sampler, die per 1 januari iedere week in stukjes op Wiekes site verschijnt, dan kun je bij ons pakketjes bestellen: ofwel de kleuren die je per week nodig hebt (dus iedere week een pakketje) ofwel voor het hele project in één keer. Bestellen kun je via telefoon of e-mail (zie zijbalk voor adressen). Als je het hele pakket in één keer neemt, dan krijg je twee bolletjes Fine Tweed van ons cadeau, en betaal je dus 100 euro in plaats van 108. De prijs van de pakketjes per week is afhankelijk van het aantal kleuren dat erin zit. Fine Tweed kost 4 euro per bolletje.


In mijn enthousiasme om een leuke foto van de wolletjes te maken, heb ik alle etiketjes van de bollen gehaald. Pas toen ik het laatste etiketje eraf scheurde, bedacht ik me dat dát misschien niet zo handig was, want hoe moet ik nou weten welke kleur bij welke naam/nummer in het patroon hoort? Ik heb de luxe om even in de kast te kijken en te vergelijken, maar jullie waarschijnlijk niet. Tip 1 dus, voor als je meedoet aan de Retro Sampler Knit-A-Long: 

niet de etiketjes van de bollen halen om een leuke foto te kunnen maken (of om welke andere reden dan ook)

Ik (=Annemarie) ga de Retro Sampler maken met de voorgeschreven kleuren, maar Riet maakt ‘m met Rowan Felted Tweed – die is iets dikker dan de Fine Tweed. Zij kiest daar haar eigen kleurtjes voor uit (zij is meer van de “oude kleuren”). Als je zelf liever ander garen gebruikt, kan dat natuurlijk ook. Op Facebook vroeg iemand of je ook niet-wollen garens kunt gebruiken. Dat kan, als je alle draadjes dan maar heel stevig en zorgvuldig instopt. Niet-wollen garens “klitten” niet, dus valt je werk makkelijker uit elkaar als je Fair Isle breit. Dat gezegd hebbende: deze sjaal



maakte ik met Annell Malmedy. Dat is 100% superwash wol, dus dat klit ook niet, en toch ziet het er goed uit. Leuke sjaal trouwens, niewaar? Kijk eens op Ravelry naar andere interpretaties van hetzelfde idee. Ideaal om restjes op te maken!

Nu ik hier toch ben: wij willen jullie allemaal heel  fijne kerstdagen wensen, en natuurlijk een gezellig en gezond, warm en wollig (of katoenig) 2015!

Riet en Frans,
Cécile
Annemarie

2 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal Annemarie!! Staat al een tijdje in mijn favorieten, maar jij bent een goed end op streek. Mooi aan het fair-isle breien ben je; ziet er heel goed uit!!!
    De Sampler van Wieke ga ik misschien mee breien, misschien ook niet. Iig geen mooi (duur :-(] garen er voor kopen. Wordt het wel weer spannend hoe al die sjaals er uit gaan zien :-)))).
    Voor jullie ook hele fijne feestdagen en een heerlijk en gezond wollig jaar!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren, die bolletjes fine tweed! En je sjaal is prachtig, wat een mooie motieven.
    Voor jullie allemaal ook fijne feestdagen, en een gezond en kleurrijk 2015!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen