donderdag 2 oktober 2014

Kaffe Fassett Knit-Along

Hoera! De nieuwe Knit-Along van Rowan is begonnen! Gistermiddag werd het eerste patroondeel voor de deken van Kaffe Fassett op de site van Rowan gezet: hierzo.


Om bij het patroon te komen, moet je wel even een gratis account aanmaken, maar dat is zo gedaan, en bovendien erg de moeite waard, want naast dit patroon staan er nog honderden anderen op de website. Maar dat terzijde.

Dit patroon van Kaffe Fassett is heel eenvoudig, hoewel het typisch een voorbeeld is van: simpel project, lastig patroon. Het is niet duidelijk geschreven, en de Nederlandse vertaling is niet door een professioneel vertaler gemaakt, maar door Google Translate (of zoiets dergelijks). Riet en ik hebben ons er allebei over gebogen, maar met behulp van de "tips" (ook in het Nederlands te downloaden op dezelfde internetpagina) snapten we het uiteindelijk: hoewel het in de tekst net lijkt of je twee versies van het  blok" moet maken, is dat niet het geval. Er zijn alleen twee manieren om te meerderen, en je kunt zelf kiezen welke je het prettigst of het mooist vindt.

Je kunt voor deze deken kiezen uit vier verschillende kleurenthema's: turkoois, rood, herfst en pastel.

Wij hebben veel garens van Rowan op voorraad, maar niet de Pure Wool Worsted die voor het patroon gebruikt wordt, omdat wij een prima alternatief standaard in de winkel hebben. Dat is Annell Malmedy. Iets dunner dan de Pure Wool Worsted, dus het project valt wat kleiner uit, maar er is keus uit heel veel kleuren, onder anderen de kleuren die gebruikt worden voor deze Knit-Along deken. In de winkel hangt een slinger van bollen van de kleuren die wij als alternatief voor de Pure Wool Worsted hebben uitgekozen, dus als je benieuwd bent, kom dan even kijken. Ik had natuurlijk ook gewoon een foto kunnen nemen, maar was - zoals gewoonlijk - mijn camera vergeten. Druk druk druk met de Atelierroute, weten jullie nog ;o)

Anyway, wij hebben in ieder geval ontzettend veel zin om aan deze Knit-Along deken te beginnen. Hoe ver we komen, blijft altijd de vraag, maar beginnen doen we zeker! Riet maakt de herfst-variant, en ik ga voor de pastelletjes. Of de rode. Oh, of turkoois. Of toch... Gewoon allemaal?

4 opmerkingen:

  1. Oh, dus jullie beginnen wel. Ik twijfel nog steeds. Jammer dat jullie de Pure Wool Worsted niet hebben, vaak is de originele toch het mooist (denk ik dan altijd). Al ken ik de Malmedy niet. Wil je eens een foto plaatsen als een van jullie al wat gemaakt heeft? Misschien ga ik dan toch overstag!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik, Monique! Hoewel je de Malmedy vast kent als je 'm ziet. Kijk maar eens naar mijn (Annemarie) projecten op Ravelry: bijna al m'n dekens zijn gemaakt met Malmedy. En de Rowan kleuren van de KAL deken komen precies overeen met de Malmedy kleuren!

      [heb ik je al overgehaald? ;o)]

      Groetjes,
      Annemarie

      Verwijderen
    2. Heb even bij je dekens gekeken, ziet er inderdaad erg mooi uit. Mooie kleuren. Misschien dat ik volgende week toch eens langs moet komen, al ben ik al met een aantal grote projecten bezig. Het lukt me niet dit weekend langs te komen, dus veel succes en vooral plezier!
      Groetjes Monique

      Verwijderen
    3. Dank je wel, Monique! Geen punt, we zien je wel weer in de winkel! Jij ook een fijn weekend :o)

      Verwijderen