maandag 29 september 2014

Gebreide dekens en een verrassing

Zoals de vorige keer al beloofd, ben ik eens in mijn Favorieten-mapje op zoek gegaan naar gebreide dekens. En daar zijn er héél veel van. Om meteen maar met de meest aantrekkelijke te beginnen (want simpel, en bovendien staat het gratis patroon, vertaald in het Nederlands op Ravelry, en wel hier: Ten Stitch Blanket).


Het principe is dat je één grote slinger breit (met her en der een bochtje) en die, terwijl je werkt, aan elkaar zet. De slinger van de deken op de foto is later aan elkaar genaaid - dat vind ik eigenlijk mooier, maar vooruit. Mooi met Noro, maar ook van Katia hebben we een aantal garens die je hier goed voor kunt gebruiken.

Zoals je ziet hoef je dus geen lange, zware lap te breien om uiteindelijk met een deken te eindigen. Bovenstaande deken is een slinger van 10 steken breed. Maar de volgende twee dekens bestaan uit een aantal "sjaals" die later aan elkaar zijn genaaid. Ik vind ze allebei erg mooi:



Als je helemaal in de stemming bent gekomen om zelf ook een deken te breien, dan heb ik nog een leuke verrassing (was voor mij ook een verrassing toen ik net op de website van Rowan kwam. Ik kan niet wachten tot het 1 oktober is!!!)

Want op 1 oktober start er een nieuwe "Knit-Along" op de website van Rowan, met een patroon van de hand van niemand minder dan Kaffe Fassett. Zodra het eerste deel online staat, zal ik op dit blog de link doorgeven. Het voordeel van de patronen van Rowan is dat ze ook in het Nederlands verkrijgbaar zijn, dus joepie!

Oh, nog even iets: de winkel is vanaf nu op donderdagmiddag ook gewoon weer open, dus de openingstijden zijn: dinsdag t/m zaterdag 09.00 - 17.00.

Morgen nieuws over de Open Ateliers Drimmelen-Dorp op 4 en 5 oktober.

1 opmerking:

  1. Jemig Annemarie, wat doe je me aan met al die verleidelijke modellen!! Ze zijn prachtig!!!! En een Kaffe Fasset KAL-deken (hee, waar heb ik dat eerder gehoord ^_^). Ondanks dat ik nog steeds weg van DE DEKEN, is dit toch ook weer tergend aantrekkelijk. En dan te weten dat ik vorige week wol en patroon heb gekocht om de Öland-sjaal (van Trollenwol, Driebergen) te breien.
    Grrrrrr, ik heb echt meer tijd nodig :-)))).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen