maandag 11 augustus 2014

Sokkenwol

Al weken zijn we in de ban van sokkenwol. En niet voor het breien van sokken (hoewel dat natuurlijk ook een erg leuke bezigheid is. Jammer alleen dat het er altijd per se twee moeten zijn...), maar voor duizend andere dingen. Op Pinterest kwam ik pas deze foto tegen:


Hoe leuk is dit? En hoe simpel? Gewoon vierkantjes van vasten, gehaakt met sokkenwol, en kris kras aan elkaar gezet. Of nog een simpele:


Een simpele granny omslagdoek. Het garen doet 't 'm, hoor. Deze mevrouw heeft de omslagdoek gehaakt met Noro sokkenwol, ook bij ons verkrijgbaar. Als je liever wat minder duur wilt, dan kun je bijvoorbeeld voor Invicta Colour van Scheepjes gaan, of voor Artist van Katia. Ook prachtige kleuren (maar geen sokkenwol :o))

Nog een laatste voorbeeld van wat je o.a. met je restjes sokkenwol kunt doen is er een waar ik zelf al nachten wakker van lig. Het is de "Beekeeper's Quilt" van Tiny Owl Knits. Dit patroon is niet gratis, en alleen verkrijgbaar in het Engels op Ravelry (hier), maar kijk eens wat een plaatje:


Dit zit vast heerlijk zacht...
Tot mijn grote vreugde kwam ik ook nog een gehaakte variant van deze quilt tegen, waarvan het patroon wel gratis (maar in het Engels) te krijgen is op Ravelry: The Apiary Puff


Ook Riet is met sokkenwol in de weer, voor een heel ander project. Zo gauw ik foto's heb, volgt er weer een sokkenwol-update!

1 opmerking:

  1. Ik heb nog nooit ene sok gebreid! Wel al veel andere dingen van sokkenwol. De Beekeepers Quilt is idd erg mooi!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen